naše delo
Programi za otroke, starše in strokovne delavce
Novo:
01
Delo z otroki
Ljubeča, sočutna vzgoja ni vzgoja brez mej in pravil. Temelji na otroku, pri čemer se osredotoča na njegov razvoj, zlasti na razvoj možganov. Pomembno je ustvariti spodbudno okolje za samorazvoj, pri čemer starši, vzgojitelji in pedagogi delujejo kot vodniki in spremljevalci. Pri postavljanju meja je ključno razumeti, zakaj so potrebne, ali omejujejo otroka ter ali podpirajo njegov razvoj. Meje je treba postaviti sočutno, ne da bi pri tem omejevale otrokovo osebnost. Pomembno mu je zagotovitit varno okolje za izražanje čustev.
Opazujemo, da tradicionalni vzgojni pristopi niso vedno učinkoviti pri sodobnih otrocih, ki so izčrpani zaradi pritiska staršev in drugih odraslih. Prvo obdobje do 6. leta življenja je ključno za razvoj osebnosti, zato je nujno, da se v predšolskem obdobju posvečamo odnosom, podpori in razvoju čustvene inteligence. Če otroku pokažemo, da je svet varen in da je življenje lepo, bo lažje sprejemal spremembe in nove situacije, saj bo zaupal vase in v svet.
Izvajanje delavnic
- Skupinske delavnice za starš/otrok/najstnik
- Individualna ura z otrokom/najstnikom, kjer prepoznavamo čustva in se jih učimo regulirati.
- Individualna ura z otrokom/najstnikom ob druženju z živalmi, ki so nam v pomoč pri prebujanju empatije tako do sebe kot živih bitij.
- Skupinske delavnice otroci/najstniki: ob vodi in ognju, kjer z različnimi metodami, vajami skozi gib/dih/dotik spoznavamo svet čustev in odnosov.
- Povezovalne/igralne delavnice s starši, kjer se »učimo« igrati, poslušati in povezovati.
- ZDRAVILNI DOTIK (MISP: message in school program): Dotik je eden od načinov zavedanja lastnega telesa. S prejemanjem dotika bo otrok vedel, kaj pomeni ljubeč in zdrav dotik.
- BARVNA TERAPIJA V VRTCU: Vpogled v otroka skozi njegove barve in podpora barv v otrokovem razvoju
Kako otroku postaviti zdrave meje?
Intervju, v katerem se z voditeljico pogovarjava o postavljanju meja otrokom, o konceptu ljubeče vzgoje in praktičnih primerih, ki jih izvajamo.
02
Individualna svetovanja
Vsak od nas se kdaj vpraša:« Kaj se mi dogaja? Zakaj ne zmorem? Zakaj ne »slišim« osebe, otroka, partnerja? Česa me je strah? » itd.
Odgovori na ta vprašanja se skrivajo znotraj nas samih. So potlačena čustva, stiske in morda travmatične izkušnje. Vsakodnevni odnosi in dogodki pa v nas sprožijo spomine oz. čustva, ki niso prijetna in v nas vzbujajo negotovost in strah. V naš zavod prihajajo ljudje, ki se zavedajo, da je vsak sam »svoje sreče kovač«. Spreminjamo lahko samo sebe in svet okoli nas se bo spremenil.
Kje in kako?
- Individualna svetovanja v Krškem in Novem mestu
- Za vse starostne skupine
- Poiščemo pot oz. metode dela, ki podprejo posameznika in njegov individualni osebnostni razvoj
- Pogovor, vizualizacije, sprostitvene tehnike, energijske vaje za sproščanje in reguliranje čustev in čutenj
03
Predavanja in delavnice za DRUŽINE, PEDAGOGE in STROKOVNE DELAVCE iz področja vzgoje, izobraževanja in sociale
Za pedagoge:
Vzgoja otrok v vrtcu že dolgo ni več kar je bila. Strokovni delavci opažamo, da metode dela v vrtcu, komunikacija s starši, poglobljeno individualno delo s posamezniki, ustvarjanje spodbudnega učnega okolja močno vplivajo na osebnostni razvoj otroka, ki se oblikuje v prvih šestih letih otrokovega življenja. Profesionalna in osebnostna rast pedagoga si podajata roki in ne moremo delovati ločeno. Zelo pomembno in potrebno je, da se soočimo sami s sabo, s svojimi strahovi in dilemami ker to prenašamo naprej na posamezne otroke, skupino in družine. Ni pa nujno, da je naše razmišljanje ustrezno. Pedagoški delavci potrebujemo širino pri svojem delu. Ne potrebujemo več znanj iz metodik pač pa iz čustvene inteligentnosti – tako sebe kot otrok. Ko začutim sebe, ko spoznam svoje delovanje potem lahko začutim tudi otroka v skupini in mu ponudim najbolj optimalne možnosti za njegov razvoj.
- Ozaveščamo lastne osebnostno/profesionalne pristope
- Šola čustvene inteligence
- Različni pristopi in metode dela v igralnici oz.učilnici (gib/dih/dotik)
- Otroci/učenci in soočenje z žalovanjem
- Delo s »posebnimi otroki«: visoko senzibilni, nemirni otroci itd.
- Introvizije/supervizije
- INTERVIZIJSKA SKUPINA VZGOJITELJIC: Strukturna podpora vzgojiteljem skozi redne refleksivne skupine, kjer se iščejo rešitve za izzive pri delu
- PREDAVANJE ZA STARŠE IN VZGOJITELJE: Vpliv razvoja možganov na vedenje otrok in mladostnikov
- PRAKTIČNA DELAVNICA: Sproščeni vzgojitelji in otroci (Če vemo kaj se v otroku dogaja potem zmoremo poiskati tudi načine in metode dela s katerim mu pomagamo do notranje umiritve, kreativnosti in lastnega izražanja)
Za starše:
Starši vzgajamo kakor smo bili vzgajani sami. To nam je znano in poznano ni pa nujno, da je bilo varno in prava pot. Na takšen način potem vzgajamo svoje otroke, ki pa nam konkretno pokažejo, da morda pa ta način vzgoje za njih ni primeren. In kaj naredimo starši? Upognemo jih, prilagodimo jih in na »nežen način« vzgojimo tako kot je prav. IN kaj je prav? Kako vemo kaj je prav za našega otroka? Izvemo lahko le tako, da ga poskusimo začutiti, se povezati z njim in slediti svoji intuiciji.
Večina današnjih staršev pa imamo težavo ravno pri tem – se povezati in začutiti otroka. Zakaj? Ker največkrat ne čutimo niti sebe. Ker se soočamo s travmami iz lastnega otroštva pa se morda niti ne zavedamo. Zakaj se ne čutimo? Odgovori se nahajajo pri nas in v nas in izvirajo iz naše dobe otroštva. Če želimo vzgojiti otroka moramo prevzgojiti sebe. In začetk vzgoje otroka je začetek vzgoje in spoznavanje Sebe.
Otrok je naše zrcalo. Vse nam pokažejo. Včasih na nežen največkrat pa na zelo konkreten način. Ali slišimo? Ali ga utišamo? Če smo iskreni do sebe in svojega otroka potem lahko kmalu ugotovimo kaj je tisto ka otroka “dvigne« mu da poleti in zalet in hkrati osvobodi nas. In s čim nam otrok pokaže, da ni v redu.
- Šola za starše – priprava na starševstvo
- Trma
- Kako podpreti otroka ob spremembi oz. težkih obdobjih: soočenje s smrtjo, bolezni, ločitev, selitev, uvajanje otroka v vrtec itd.
- Postavljanje osebne meje sebi in mejo otroku
- Otrok = zrcalo staršev in odnosov
- Razvoj otroških možganov
- Najstniki in viharni ples s starši





